Publikationen des DZLM

Ergebnisse exportiert:
Filterkriterien: Autor gleich Marc Bosse  [Alle Filter deaktivieren]
2017
Albersmann, N., & Bosse M. (2017). Towards Inconsistencies of Parents' Beliefs About Teaching and Learning Mathematics. Teaching and Learning in Maths Classrooms, Research in Mathematics Education. Springer International Publishing.
2014
Bosse, M. (2014). The Practice of Out-of-Field Teaching in Mathematics Classrooms. In L. Hobbs & G. Törner (Hrsg.), TAKING AN INTERNATIONAL PERSPECTIVE ON "OUT-OF-FIELD" TEACHING: Proceedings and Agenda for Research and Action from the 1st Teaching Across Specialisations (TAS) Collective Symposium. 33-34.
Bosse, M., & Törner G. (2014). TAS and the German Context: A Summary of Germany’s dealings with TAS. In L. Hobbs & G. Törner (Hrsg.), TAKING AN INTERNATIONAL PERSPECTIVE ON "OUT-OF-FIELD" TEACHING: Proceedings and Agenda for Research and Action from the 1st Teaching Across Specialisations (TAS) Collective Symposium. 5-7.
Bosse, M. (2014). Wie können fachfremd unterrichtende Mathematiklehrkräfte durch Lehrerfortbildungen effektiv unterstützt werden?. 48. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. WTM-Verlag.
Bosse, M. (2014). Wie können fachfremd unterrichtende Mathematiklehrkröfte durch Lehrerfortbildungen effektiv unterstützt werden?. In J. Roth & J. Ames (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2014. 221-224. Münster: WTM-Verlag.
2013
Bosse, M., & Törner G. (2013). Out-of-field Teaching Mathematics Teachers and the Ambivalent Role of Beliefs - A First Report from Interviews. In M. S. Hannula, P. Portaankorva-Koivisto, A. Laine & L. Näveri (Hrsg.), Current state of research on mathematical beliefs XVIII. Proceedings of the MAVI-18 Conference. 341–355. Helsinki, Finland: