Publikationen des DZLM

Ergebnisse exportiert:
Filterkriterien: Autor gleich Nieszporek, Ralf  [Alle Filter deaktivieren]
In Druck
Nieszporek, R. (In Druck). Facilitators attitude towards learning targets of a professional development course for upper secondary statistics. In (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2019. Münster: WTM-Verlag.
Nieszporek, R., & Biehler R. (In Druck). Retrospective competence assessment in a PD course on teaching statistics with digital tools in upper secondary schools. In U. T. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen & M. Veldhuis (Hrsg.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Utrecht, Niederlande: Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University und ERME.
2018
Nieszporek, R., Biehler R., & Griese B. (2018). Developments of teachers’ knowledge facets in teaching statistics with digital tools measured with retrospective self-assessment.. In M.. A. Sorto, A. White & L. Guyot (Hrsg.), Looking back, looking forward. Proceedings of the Tenth International Conference on Teaching Statistics (ICOTS10, July, 2018), Kyoto, Japan. Voorburg, Niederlande: International Statistical Institute.
Nieszporek, R., Biehler R., & Griese B. (2018). Kompetenzzuwächse von Lehrkräften in einer Fortbildung zum Thema Stochastik und dem Einsatz digitaler Medien, gemessen mit Hilfe von retrospektiver Kompetenzselbsteinschätzung (ReKoS). In (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018. (S. 1311 - 1314). Münster: WTM-Verlag.
Nieszporek, R., & Biehler R. (2018). Kompetenzzuwachsmessung bei Lehrkräftefortbildungen durch retrospektive Selbsteinschätzung am Beispiel von „Stochastik kompakt“. In U. Kortenkamp & A. Kuzle (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. (S. 1259 - 1262). Münster: WTM-Verlag.
2017
Nieszporek, R., Griese B., & Biehler R. (2017). Professionalisierungsforschung anhand von Lehrerfortbildungen für Stochastik in der Gymnasialen Oberstufe. In GFD. -KOFADIS-Tagung (Hrsg.), Abstract Band der GFD-KOFADIS-Tagung „Fachdidaktische Forschung zur Lehrerbildung".
Biehler, R., & Nieszporek R. (2017). Upper secondary teachers’ stages of concern related to curricular innovations before and after a professional development course on teaching probability and statistics in-cluding the use of digital tools. In T. Dooley & G. Guedet (Hrsg.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education . (S. 2804 - 2811). Dublin, Ireland: DCU Institute of Education and ERME.